Ladies and gentlemen Mr. Bob Dylan och jag dör

Jag är arg.

För en timme sen eller två stod jag i garaget och sopade sågspån. Telefonen ringer och jag lirkar upp den ur byxfickan, jag hör en amerikansk man som talar, först hör jag inte men sen kommer det "But now ladies and gentlemen, Mr. Bob Dylan!". Publiken jublar och det gör ont mitt öra som det oftast brukar under konsertsamtal, det gör ont i mitt hjärta med.

Det är inte kul att vara avundsjuk, men vad kan man göra när man får ett samtal direkt från Bob Dylan, Malmö Arena och fjärde raden. Jag vanhelgar Earth Hour och han spelar Like a Rolling Stone så att det gör mer ont än nånsin, överallt.

Sen så blir det inte bättre av att jag redan skrivit allt detta men lyckats stänga ner rutan och fått allt att försvinna, jag ska nog skylla det på global uppvärmning Det är nedsläckt och mörkt här, mörkt och ensamt och jag längtar mig hundra mil söderut till fjärde raden och Bob Dylan. Jag längtar så att jag nästan går sönder.

Tur nog så ska jag faktiskt dit om bara två veckor, vem vet, han kanske fastnar med jackan i ett dörrhandtag och inte kommer loss? Antagligen inte.
Men jag ska i alla fall vara glad att jag får träffa personen på fjärden raden igen, även om jag kommer vara lite avundsjuk då med, men det får hon nog inte veta.

Det är tur att påskmust är så gott.

Oscar

(Tänkte också bli lite politisk och lägga in en liten sista protest mot vad som kommer hända på onsdag, lite brott mot upphovsrätten bara, sånt där som uppenbarligen dödar all kultur. Men mest av allt vill jag egentligen bara ha en bild på Bob.)




Godnatt!

Kommentarer
Postat av: tina

Julmust smakar bättre!

2009-03-28 @ 23:37:09
URL: http://tcharmingman.blogg.se/
Postat av: anonym beundrare

UPPDATERA!!!!!!

2009-03-29 @ 18:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0